poniedziałek, 22 czerwca 2009
Sernik mokka z gruszkami

Wakacje sie zaczeły. Myslałam ze bede miała teraz wiecej czasu na sprawy zwiazane z blogiem ale niestety ten czas mi jakos ucieka i nawet nie mam zbytnio czasu na siedzenie przed kompterem. Dzisiaj jeszcze dokończyłam sprawy dotyczace szkoły średniej wiec mysle ze teraz powinnam miec wiecej czasu.

Codziennie w warzywnianku sprawdzam czy są juz jagody. Nie ma. Ciągle nie ma. wkurzam sie. Jagodowa akcja juz sie zaczeła a ja nie mam jagód. Mam nadzieje że wkrótce juz je dostane. Marze o makaronie z jagodami na obiad i innych pysznosciach.

Dzisiaj przepis na sernik. Pyszny. Śmiało moge powiedzieć ze należy do grona moich ulubionych. Spód i góra ciasta sprawiają ze sernik smakuje całkiem inaczej niż pozostałe. Posmakuje fanom kawy ale nie tylko.  Zrobiłam go na urodziny dziadka, który prosił mnie żebym cos mu upiekła na "impreze" urodzinową. Goście byli zachwyceni. Przepis znalazłam na stronie Dorotuś76. Osrzegam tylko ze jezeli go zrobicie to wam tak zasmakuje że zrobicie go jeszcze nie raz ;)

Przepis na tortownice (ja zrobiłam w dużej blaszce więc zwiększyłam ilość składników jednak podaje w orginale)

Ciasto

125g masła

250g mąki

80g cukru

1 jajko

6 płaskich łyżek cappucino( w proszku)

1 łyżka kakao

szczypta soli

łyżeczka proszku do pieczenia.

Masło stopić i wymieszać z proszkiem cappucino a natsepnie przestudzić.  Z mąki, kakao, proszku do pieczenia, jajka, cukru soli i ochłodzonego masła z kawą zagnieśc ciasto(jeste lepkie) Podzielic na 2 części, zrobić dwie kulki i w foi włożyc do zamrazalnika na 2 godziny( ja trzymałam 30 minut)

Masa Serowa.

500g zmielonego twarogu

3 jajka

100g cukru

125g masła

kilka gruszek świeżych lub z puszki( ja nie dodałam)

Miękkie masło utrzeć z cukrem. Uierając dodawać zółtka i twaróg Białka upić. Ubie białka wymieszać z masą serową.

Formę wyłożyc papierem. Na dno tortownicy zetrzeć jedną kulke zamrożonego ciasta. wyłożyc masee serową, na mase połoyc gruszki pokrojone w kostke. Na   wierzch zetrzeć resztę ciasta. Piec ok 70 minut w temperaturze 180 stopni.

czwartek, 23 kwietnia 2009
Sernik Cappucino

Trzeba przyznać ze sernik jest inny niż wszystkie. Całkiem inna konstystencja. Jest bardzo delikany, lekko kawowy. Prawdziwy raj dla kawosza. Razem z mamą należymy do ich grona wiec jak tylko zobaczyłam ten sernik wiedziałam ze musze go zrobić. Po upieczeniu troche sie przestraszyłam że nie wyszedł bo bylam przyzwyczajona do tradycyjnych serników ale w lodówce sie lepiej zwarł. Ciasto jest wspaniałe takie kremowe i pyszne. Doskonale smakuje orzechowy spód. To naprawde wysmienite połączenia. A jakie zdrowe hihi... bo z orzechami. Przepis znalazłam u Dorotuś z mojewypieki.

800 g twarogu

szklanka śmietany( 12 lub 18 procent)

4 jajka

3 łyżki mąki

2 łyżki kawy rozpuszczalnej

/3 szklanki cukry

1/4 łyzeczki cynamonu

1/4 szklanki gorącej wody.

Tawróg miksujemy dodając mąke i cukier. Pojedyńcza wbijając po jednym jajku cały szas mikrsując. Dodać śmietanę. W gorącej wodzie rozpuszcamy kawe z cynamonem, studzimy i dodajemy do masy.

Tortownice o średnicy 22 cm z zewnątrz owinąc folią aluminiową. Wyłożyć na nią orzechowy spód.

1,5 szklanki orzechów włoskich

3 łyżki roztopionego masła.

Masło wymieszac z orzechami i wyłożyć na spód tortowicy. Piec przez 10 minut w temperaturze 165 stopni.

Na podpieczony spód wylać mase serową i piec przez 10 min w temperaturze 230 stopni a nastenie temperature obnizyć do 130 stopni i piec przez godzinę. o upieczeniu jak sernik ostygnie włożyć do lodówki .

('");